diumenge, 16 d’abril del 2017

Alpens - Montserrat








Alpens – Montserrat



Ets al camí.

Ets caçador,

gasela,

una llebre,

conill.

Ets home-llop,

home-ocell,

home-riu,

home-camí;

paisatge,

explorador,

centaure,

unicorn, pegàs...

Ets estel,

lluna, nit,

poble adormit,

ombra,

brogit de riu,

oreig,

crepitar de passes,

de les teves passes,

i et gires i no hi ha ningú,

és clar, ja ho sabies!

Ets lladrucs de gossos,

de gossos atemorits,

Ets la casa en silenci,

l’ombra de la casa.

Ets el núvol que

amaga la lluna,

la pluja prima

que cau tot d’una.

Ets l’olor de l’espígol,

del blat verd,

del romaní,

del polsim de pi

que s’agafa als bassals,

de l’herba humida,

ets l’olor del lilà

i de l’argelaga florida.



Ets la pols,

la set,

la gana,

el defalliment.

El dolor,

i la suor,

la fatiga intensa

i la por...

Ets la voluntat,

la força,

la força de la voluntat,

la persistència,

anys d’experiència,

anys de camí.







Ets al camí.

Un cop més, ets al camí.

No et cal res més,

no vols res més.




















Sant Cristòfol de Borrassers
 
Santa Creu de Joglar


 
Sant Feliu Sasserra, seu de la sots-vegueria del Lluçanès

 
Avinyó: el pont vell sobre la Gabarresa

45 Torrats d'Alpens. Ni van ser 45 ni estaven tots torrats, però el cartell em va fer gràcia!





De mica en mica, Montserrat es va anar acostant...




Fitxa tècnica
 
Primera etapa: Alpens – Avinyó
Distància: 39 km
Hora sortida: 06:15
Hora arribada: 14:10
Alçada sortida: 863 m
Alçada arribada: 359 m
Ascensió acumulada: 475 m

Segona etapa: Avinyó – Montserrat
Distància: 49,2 km
Hora sortida: 01:30
Hora arribada: 10:50
Alçada sortida: 359 m
Alçada arribada: 727 m
Ascensió acumulada: 1.104 m
TEMPS TOTAL DE LA TRAVESSA, (Amb dormida inclosa):  29:35 H.

Comentari: He desenvolupat una mena de tècnica personal que combina la marxa nòrdica amb el trotar la qual, per les meves facultats físiques i, en terrenys plans i pisteros com és el cas, em resulta prou efectiu. D’altra part, la travessa la vaig fer en solitari i en règim d’autosuficiència, especialment la segona etapa que, al fer-la de nit, la vaig haver de fer sense poder disposar de cap bar ni, malauradament, de cap font. Vaig arribar a Montserrat que em quedaven 3 barretes, 3 dàtils i ni una gota d’aigua.
Va ser una bona opció fer la segona etapa de nit. De dia, amb la calor del Bages, no crec que l’hagués pogut aguantar!

Fins a Avinyó vaig seguir el camí ramader Central i, després d'Artés, vaig seguir el Camí de Santiago. El track que vaig seguir va ser aquest:
(Quan pugui penjaré el que fet realment)



1 comentari:

Roser ha dit...

Una abraçada, Joan. Ets camí, realment!
Des de la finestra, et miro.